Friday, October 3, 2008

Leiden en Alkmaar


Alkmaar is 'n kaas-dorpie. Hulle het elke Vrydag 'n groot opelug kaasmark. So vertel die Hollandse gidsboekie ons. Wat die gids ons nie vertel nie, is dat dit net tot einde September en ook net in die oggend gebeur. Ons het dus die mark gemis, maar die dorpie met sy ryk tradisies en goetertjies om te sien, het opgemaak daarvoor. Die 'balle' by die standbeeldjie, is eintlik kasies. Praat van kasies... In een van die kaaswinkels in Alkmaar.


Leiden is in 1574 ontset (bevry van die Spanjaarde). Dit word nog jaarliks gevier en ons wat in Leiden werk, het 'n pasella vakansiedaggie. Plaas van toe by die huis bly, is ek en Ma na die 'ontsettende fees' toe. Dit was defnitief die moeite werd.

Selfs die windmeule is feestelik


Die kermis het omtrent 50 rides gehad en die hele CBD is vir karre afgesluit en daar was soveel stalletjies dat ek omtrent nou uitgemark is - vir die week ten minste. Dit was net vandag verskriklik koud. Vannaand het ons gehoor dit sneeu liggies in Amsterdam. Toe maak sommer baie dinge skielik sin.

Maar wat 'n dag! Ons het in Leiden 'n ou in goudgeel klompe sien rondloop, het oppad Alkmaar toe in die trein die mooiste Nederlandse pophuisies langs die spoor gesien, het gesmile oor die klein dogtertjie wat met die groot hond loop en het 'n interessante gesprek met die man wat vlaai verkoop in Alkmaar gehad. Om een of ander rede is die winkelbase vreeslik vriendelik as hulle mense 'n gebrabbel van Engels en Afrikaans hoor praat. Vandag was heeeeerlik. Ek het geweet ek het vir ma gemis, maar nie besef ek het haar soveel gemis nie. Sy is nog net vir 'n week en 'n naweek hier, so ek gaan elke oomblik geniet.

No comments:

Post a Comment