Sunday, November 30, 2008

Sinterklaas






In plaas van Kersvader, het die Nederlanders vir Sinterklaas. Hy kom einde November per boot uit Spanje met sy helpers; die swartpiete. Hulle werk is om presente uit hulle streepsakke aan die kinders wat lief was die jaar, te gee en om die stout kinders eers 'n loesing te gee en hulle dan in die sakke te stop en terug te neem Spanje toe. Dit verklaar vir my nogal heelwat van die Spanjaarde...

Tot redelik onlangs het die swartpiete nog met latte (roede) rondgeloop, maar die ouers het gevra dat dit liewers afgeskaf raak. Van die kinders was te bang om van die koekies (pepernoten) by die swart mannetjies en vrouetjies met die rooi lippe te vat. Ek kan my goed indink hoekom daardie kinders bang was. Selfs op 'n jong ouderdom is 'n geheue 'n swaar ding om rond te dra.

Daar is net een ding waaroor ek nog wonder. Ek verstaan dat Sinterklaas al sy geld op presente (en seker lone aan die swartpiete) uitgee. Maar waarom die arme man agterop 'n 1950 trokkie gelaai moet word, gaan my verstand te bowe. Weet hy dan nie daar is sneeu voorspel vir die naweek nie?

No comments:

Post a Comment